Pedagogika społeczno-opiekuńcza

co potencjalny pedagog wiedzieć powinien


#1 2008-02-01 07:50:25

milka

UÂżytkownik

4283244
Call me!
Zarejestrowany: 2007-10-13
Posty: 18
Punktów :   

Pedagogika - pytania

1. Scharakteryzuj i porównaj przedmiot badań opisywany przez S.Palkę i
K. Rubachę.

2. Odwołując się do przynajmniej trzech tekstów, zaprezentuj i wyjaśnij
sytuację (rolę) dialogu pomiędzy wychowawcą a wychowankiem. 
to od Anrzeja

Offline

 

#2 2008-02-01 18:35:47

fresz mit

Nowy uÂżytkownik

9542264
Call me!
Skąd: akademik DS16 =]
Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 8
Punktów :   

Re: Pedagogika - pytania

1.Relacja wychowawca-wychowanek w pedagogice tradycyjnej i jakieś tam związanej z doświadczeniem(Jej tekst jeden)
2. Odpowiedzialność wychowawcy w pedagogice o charakterze dynamicznym(j.Maritain "Dynamika Wychowania")

Offline

 

#3 2008-02-04 18:43:08

milka

UÂżytkownik

4283244
Call me!
Zarejestrowany: 2007-10-13
Posty: 18
Punktów :   

Re: Pedagogika - pytania

idealnego obserwatora i negatywne skutki wolnosci tworczej





jakie wartosci wg W. Cichonia są podstawowe w procesie wychowania; jaka jest relacja pomiędzy nimi a innymi (jakimi) wartościami?

czym charakteryzuje się doswiadczenie naturalne czlowieka?ktore jego cechy sa szczegolnie wazne dla poznawania oraz aranzowania proscesu wychowawania?(jakie wartosci postawowe wskazuje Cichon, jakie jest ich znaczenie w
wychowaniu i jakie lacza je zwiazki z innymi wartosciami?doswaidczenie podstawowe rola w wychowaniu itd..)


1. Proszę zdefiniować pojęcie persony, wskazaqć jej istotę oraz odnieść
to do sytuacji wychowania.
2. Proszę zinterpretować określenie T. Gadacza, że "wolność nie spełnia
się w aksjologicznej pustce".



1) samowychowanie, jak ksztaltuje sie ja osobowe
2) podejscie krytyczne przyjazne i wrogie do wychowanka wg Bubera na czy
polegaja i ktore jest wartosciowszze/lepsze
3) metafora skrzypka


1. wymień wartości wg M. Schelera, scharakteryzuj je i napisz, które są ważne w procesie wychowania
2. co to jest czas pedagogiczny, jak jest zależy od innych czasów (Sztompka - tego nie było napisane)

1. Opisz znaki wartości przedstawione przez J. Tischnera. (Chodziło o tę
hierarchię itd...)
2. Scharakteryzuj odpowiedzialność w ujęciu humanistycznym. Jakie może
mieć skutki dla wychowania dziecka?


coś o sytuacji wych w syt dynamicznej

1. Pedagogika rozumiana jako nauka humanistyczna, czym się charakteryzuje oraz nauki z nią współpracujące i jej  miejsce wśród nauk.
2. Scharakteryzować sytuację relacji nauczyciel- uczeń odnosząc się do "dwóch bytów". Jaka to koncepcja.

1. Jakie pytania zadaje filozofia, a jakie pytania zadaja nauki szczegolowe. Jakie to ma znaczenie dla pedagogiki

2. Na czym polega proces "stawania sie czlowiekiem"

1) samowychowanie co tj?

2) krytyczne pozytywne i negatywne podejscie do wychowanka.ktore jest lepsze??

jak interpretuje się sytuacja wychowawcza w antropologii i aksjologii

obiektywizm i subiektywizm i czy subiektywizm jest synonimem subiektywności jakos tak


wychowanie wg wartości TishnerA OPISZ NA PODSTWAIE METAFORY SKRZYPKA

poznanie wychowanka przez wychowawce wg wartości etycznych

Na jakich wartościach według Stróżewskiego powinien opierać się autorytet wychowawcy?

wg Ingardena wymienić rodzaje odpowiedzialności i omówić  i jak to odnieść do syt wych i 2 z tekstu ablewicz (na jego podstawie) rolę doświadczenia w wychowaniu(to gorzej pamiętam-to pyt ale o dośw coś chodziło w syt wych)




1. Wymień jakie nauki współpracują z pedagogiką, dlaczego, i omów ich nierozerwalną współpracę z pedagogiką.
2. Wytłumacz każde z określeń pedagogiki Lagenvelda: pedagogika jak nauka: normatywna,praktyczna i doświadczalna.

Ostatnio edytowany przez milka (2008-02-11 17:07:15)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plklej do luster